')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Skinak_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://pgsport.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

sharj

دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

چرا رشد عضلاني متوقف مي شود؟ بخش اول

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم

 

چرا رشد عضلاني متوقف مي شود؟ دلایل و راهکارصادقانه بايد گفت که در اين يک مقوله شايد بزرگ ترين مشکل خود شما باشيد!

به ندرت مي توان ورزشکار قدرتي کاري را يافت که با اين مشکل يعني با کند شدن آهنگ رشد و يا با کند شدن آهنگ پيشرفت در افزودن بر رکورد مواجه نشده باشد و به جرات مي توان گفت که تمامي افراد براي يک بار هم که شده اين مسئله را در زندگي ورزشي خود تجربه کرده اند.

 

 

 

صادقانه بايد گفت که در اين يک مقوله شايد بزرگ ترين مشکل خود شما باشيد!

به ندرت مي توان ورزشکار قدرتي کاري را يافت که با اين مشکل يعني با کند شدن آهنگ رشد و يا با کند شدن آهنگ پيشرفت در افزودن بر رکورد مواجه نشده باشد و به جرات مي توان گفت که تمامي افراد براي يک بار هم که شده اين مسئله را در زندگي ورزشي خود تجربه کرده اند. 

 

قبل از هر اقدامی...

در برخي موارد افراد ناگزير از تغيير برنامه تمريني و تغيير مکمل هاي غذايي خود هستند اما اجازه بدهيد در اين مقاله به مواردي اشاره کنيم که ورزشکار بايد قبل از تغيير برنامه تمريني و تغيير نوع مکمل هاي مصرفي به اين موارد توجه داشته و آنگاه و در صورت بهتر نشدن اوضاع به سراغ اين دو مولفه برود.

نیاز به استراحت

زماني که از خوردن، از رژيم هاي روزانه غذايي ورزشي، از تمرين کردن و از مصرف مکمل هاي غذايي گوناگون نتيجه مطلوب را نگرفته و بدن خود را نمي توانيد وادار به رشد بکنيد بايد بدانيد که شايد بدن شما از اين روند خسته شده و احتياج به تمدد اعصاب و استراحت دارد.

در اين شرايط مي توان مدت هاي نه چندان طولاني (در حدود 6 روز) را به استراحت کامل پرداخته و خود را از رژيم هاي غذايي دوران حجم و کات، از تمرين، از مصرف مکمل و خلاصه از هر چيزي که مرتبط با ورزش و پرورش اندام باشد کنار کشيد. 

اين قبيل استراحت هاي مطلق براي استراحت دادن کلي به بدن و براي تمدد اعصاب آدمي لازم و ضروري بوده و در پرورش اندام و در ورزش هاي قدرتي که فشار سنگيني را بر جسم و بر روان آدمي وارد مي کند حتما بايد به اين مورد توجه داشت.

در طول اين يک هفته اي که همه چيز را رها مي کنيد حتي بايد از رفتن به باشگاه و از تماشاي تمرين کردن ديگران و از تماشاي فيلم هايي که به اين مقوله مرتبط مي شوند نيز خود را آزاد و رها کرده و همه چيز را موقتا به باد فراموشي بسپاريد. 

توجه داشتن به اين توصيه موجب تقويت روحيه شما و موجب تشنه شدن بدن براي ادامه و براي از سر گرفتن تمرين با وزنه خواهد شد. با اين روش شما مي توانيد بدن خود را تنبيه کرده و به او گوش زد کنيد که در صورت پاسخ ندادن به تمرين و تغذيه مي توانيد به راحتي او را از تمرين در باشگاه محروم کنيد!

در صورتي که همانند ليفتراکي که بي وقفه و مدام از آن کار کشيده مي شود مدام و بي وقفه از خود و از بدن خود کار کشيده و بدن و روحيه خود را با تمرينات مداوم خسته و فرسوده کنيد بدن و روحيه شما نيز در ميانه هاي راه شما را نا اميد کرده و ديگر همکاري خود را دنبال نخواهند کرد. در صورتي که چنين ترفندي (استراحت کامل 1 هفته اي) را به طور کامل و بدون تقلب به کار ببنديد پس از اتمام يک هفته استراحت، مشاهده خواهيد که هم بدن و هم روح شما تشنه تمرين بوده و با اشتياق تمرينات سنگين بدني را خواهد پذيرفت و شما نيز از افزايش حجم و قدرت عضلاني و از پاسخ دادن خوب و مطلوب بدن به تمرين احساس رضايت خواهيد کرد.

 برخي از افراد ممکن است به اين توصيه اعتراض کرده و ادعا کنند که در طول اين يک هفته استراحتي کاملي که من براي رهايي از گرداب توقف رشد عضلاني پيشنهاد مي کنم ورزشکار از قافله تمدن و پيشرفت عقب مانده و بدن و عضلات نيز آتروفي مي شوند اما حقيقت اين است که 6 روز استراحت نه تنها وقفه اي در مسير پيشرفت هاي ورزشي محسوب نمي شود بلکه به منزله استراحتي کوتاه مدت که مسافر در بين راه کرده و بعد با انرژي و با توان بيشتر به مسير خود ادامه مي دهد عمل کرده و شما را در ادامه راه و ادامه مسير مصمم تر کرده و حتي فرصت و زمان کافي براي تکميل شدن ريکاوري کامل را در اختيار عضلات قرار داده و عضلات تهي شده از انرژي شما را نيز از انرژي انباشته خواهد کرد. پس از تمام شدن يک هفته استراحت کامل با در نظر گرفتن اين موارد برنامه مدوني را براي خود تنظيم کرده و در مسيري که در پيش رو داريد محتاطانه تر و در عين استوار تر گام برداريد.

 

 

:رژيم روزانه غذايي در هر 9 مورد از 10 مورد ليست کردن رشد عضلاني، دليل و علت را مي توان در تغذيه و در رژيم روزانه افراد جستجو کرد. من خود اين موضوع را هم در مورد خود و هم در مورد کساني که به نوعي برنامه هاي تمريني و غذايي آنها را تنظيم مي کرده ام تجربه کرده ام. 

بدن آدمي براي حفظ بقاي خود نياز به دريافت مواد غذايي در طول روز داشته و اين نياز در مورد کساني که با تمرينات شديد بدني و فيزيکي قصد گذر از حد و مرزهاي طبيعي رشد عضلاني را دارند مسلما پر رنگ تر نيز خواهد بود. 

همه روزه افراد زيادي را مي بينم که براي خريد مکمل هاي غذايي خود هزينه هاي سنگيني را تلف کرده و براي خود مکمل از ايالات متحده وارد کرده و در انتخاب و در مصرف اين مکمل ها نيز در حد بيمارگونه اي حساسيت و وسواس از خود نشان مي دهند اما همين افراد کمترين توجهي به تغذيه طبيعي و روزانه خود ندارند و بر اين باور هستند که مصرف مکمل هاي خوب و گران قيمت تمام کاستي هاي موجود در رژيم روزانه غذايي را جبران خواهد کرد. برخي ديگر از افراد را نيز مي بينم که به مصرف استروئيد روي آورده و به خيال اينکه استروئيدها قدرت خلق معجزه داشته و مصرف اين دسته از داروها ورزشکار را از غذا و از رژيم هاي روزانه غذاي بي نياز مي کند در کنار مصرف استروئيدهايي که در برنامه دارويي خود دارند کمترين توجهي به رژيم روزانه غذايي نمي کنند و چاره کار افت شرايط بدني و ايست کردن پيشرفت هاي ورزشي خود را به غلط در افزودن بر دز مصرف و يا در تغيير دادن استروئيدهاي مصرفي خود و جايگزين کردن آنها بااستروئيدهاي حيواني قوي تر مي بينند. در صورتي که تغذيه شما به معني تام کلمه ورزشي نباشد حتي وارد کردن مکمل از آمريکا و استفاده از استروئيدهاي حيواني نيز در طولاني مدت متوقف شده و کاري از پيش نخواهند برد. 

 

افراد زيادي را مي بينم که براي تنظيم دوره دارويي براي خود و براي دريافت يک ورق کاغذ خط خطي شده که امروزه به نام دوره دارويي به خورد ورزشکاران ايراني داده مي شود مبالغ سنگيني را تلف کرده و با اين وجود برنامه غذايي که از اصلي ترين نيازهاي ورزشکاران رشته هاي قدرتي است را بي اهميت دانسته و هرگز براي تنظيم برنامه اي به واقع علمي براي خود با مشاور تغذيه که گويا نوع خوب آن در ايران کيميا شده است مشورت نمي کنند و اصولا بحث و مشورت در اين زمينه را ابتدايي دانسته و آن را مختص ورزشکاران آماتور و مبتدي مي دانند. 

 

در دوره هاي حجم شما بايد از حجم زيادي از پروتئين و قنداستفاده کرده و چربي هاي مفيد را نيز در رژيم روزانه غذاي خود داشته باشيد و در دوره هاي کات نيز همواره بايد از چربي پرهيزي کرده و قند مصرفي در وعده هاي غذايي را در حد معقولي کاهش داده و پروتئين مصرفي را نيز در حد و اندازه حساب شده اي بالا برد. کساني که در صدد افزايش حجم عضلاني بوده و در طول روز بيش از 4 وعده غذا نيز دريافت نمي کنند بايد به اين مورد توجه داشته باشند که با اين نوع تغذيه و با اينبرنامه غذايي هرگز نمي توان افزايش حجم مطلوب و پايدار را تجربه کرد.در نخستين هفته هاي تمرين، افزايش حجم رخ خواهد داد و پس از مدتي که بدن از انرژي و از مواد غذايي تهي شد ديگر روند افزايش حجم عضلاني نيز کند تر و کند تر خواهد شد. 

 

مشکلات فردي هيچ دو انساني را نمي توان يافت که شرايطي يکسان و دغدغه هايي يکسان و مشکلاتي يکسان داشته باشند. هر کس مشکلات و دغدغه هاي منحصر به فرد خود را دارد. زماني که مشکلات و مشغله هاي زندگي روزمره را نيز با خود به درون باشگاه مي بريد اين مشکلات همانند مته اي که بر مغز گذاشته شده باشد در حين تمرين عمل کرده و از کارايي شما در باشگاه به شدت کم مي کند.براي جلوگيري از تاثير منفي ذهن بر بدن بايد تمرکز بسيار قوي بر تمرين و بر آنچه که در باشگاه مي کنيد داشته باشيد و همان گونه که از به خانه بردن مشکلات ادراي و کاري خود خودداري مي کنيد از به باشگاه بردن مسائل و مشکلات بيرون باشگاه نيز پرهيز کنيد.

داشتن تمرکز قوي در باشگاه معمولا در حرف راحت بوده در عمل، به اجرا گذاشتن آن معمولا نياز به مهارت و تمرين طولاني دارد.روش شناخته شده اي براي کم کردن از مشکلاتي که انسان در طول زندگي با آنها دست به گريبان است وجود ندارد و انسان پيوسته در مشکلاتي که زندگي بر وي تحميل مي کند دست و پا مي زند اما به کمک روش هاي تمرکز مي توان از تاثير منفي اين مشکلات بر بدن و مخصوصا در حين تمرين کم کرد.

عدم پيشرفت افراد در پرورش اندام ابتلا به بيماري ها

بيماري همانگونه که رابطه جنسی و زندگي توام بوده و نمي توان بدون وجود آن زندگي را تعبير و تفسير کرد بيماري نيز با سلامت آدمي قرابتي ديرينه داشته و انسان را نمي توان بري از بيماري دانست. براي هر کسي بارها اتفاق مي افتد که دچار بيماري مي شود.

برخي از افراد هستند که در دوره اي از سال به پيشرفت هاي سريعي در پرورش اندام دست بافته و پس از مدتي اين پيشرفت ها نيز متوقف شده و فرد خود را تهي از انرژي مي يابد. در صورتي که اين افراد را تحت معاينات و آزمايشات پزشکي قرار دهيم به راحتي مي توانيم وجود برخي بيماري ها و ناهنجاري ها و از جمله بيماري ها و عفونت هاي روده اي که اغلب در تابستان نيز ديده مي شود را در آنها پيدا کنيم.

سرما خوردگي و عفونت هاي دستگاه تنفس و گلو در زمستان و عفونت هاي روده اي در تابستان ناراحتي هاي گوارشي در تمام طول سال سلامت آدمي را تهديد کرده و ابتلا به هر کدام از اين امراض روند پيشرفت هاي ورزشي را تحت تاثير منفي خود قرار داده و اين روند را کند مي کند.

  با اتمام تابستان و با اتمام فصل بيماري هاي روده اي و مسموميت هاي غذايي نوبت به بيماري هاي دستگاه تنفس و عفونت هاي منتشر گلو و سرماخوردگي مي رسد.

 

 در دوران بيماري تا درمان کامل استراحت کنيد!

  در شرايطي که از بيماري هاي عفوني رنج مي بريد تا اتمام طول درمان بايد و بايد از پرداختن به فعاليت هاي شديد بدني خودداري کنيد. در صورت پرداختن به تمرين قبل از اتمام دوره نقاهت عفونت در بدن منتشر شده و شما در برابر بيماري ضعيف تر و ضعيف تر شده و شرايط شما به مراتب بد تر خواهد شد.

 

تمرين زدگي

 در صورتي که از غذاي کافي در طول روز استفاده کرده و در بين تمرينات استراحت کافي نيز داشته باشيد مي توان اميدوار بود که از عارضه تمرين زدگي نيز در امان باشيد اما رعايت اين مسائل در پرورش اندام امروز نيز کم گويا اهميت تلقي شده است. در صورتي که مدام تمرين کرده و به استراحت بين جلسات تمرين نيز اهميت ندهيد به مرور زمان با کم شدن انرژي ذخيره شده در بدن مواجه شده، به عارضه تمرين زدگي مبتلا شده و در نهايت نيز با متوقف شدن رشد و حتي با از دست رفتن حجم و قدرت عضلاني روبرو خواهيد شد. زماني که همانند يک ورزشکار رشته پرورش اندام تمرين مي کنيد حتما بايد همانند يک ورزشکار رشته پرورش اندام نيز تغذيه کنيد و در صورتي که به اين توصيه نيز عمل نکنيد عارضه تمرين زدگي در راه خواهد بود. از شايع ترين علايم تمرين زدگي مي توان به افت محسوس قدرت و حجم عضلاني، کند شدن آهنگ رشد عضلاني، بروز عارضه بي خوابي، سر دردهاي مزمن، کج خلقي ها و بي حوصلگي هاي بي دليل و ... اشاره کرد. براي در امان ماندن از شر اين عارضه و همين طور هم براي درمان اين عارضه بايد رژيم روزانه غذايي را تقويت نموده، از الگوي صحيح تمرين پيروي کرده و استراحت بين جلسات تمريني را افزايش داد. 

 

دیگر هرگز به توقف رشد عضلانی بر نخورید!

اما اگر شما اجازه ندهید که عضلات به اندازه کافی ریکاور شوند، نخواهید توانست فشار بیشتری برای رشد بهشان بیاورید. و در نتیجه عضلات در اثر کمبود استراحت ضعیفتر شده و به پلاتو یا توقف رشد می رسند.
در اینجا که باید با این مشکل برخورد کرد. الان ما می خواهیم برای همیشه این مشکل را حل کنیم. برای اینکار باید هوشمندانه تر تمرین کرد.
استراحت و ریکاوری کامل آن قدر مهم هست که میشه گفت تنها عامل تعیین کننده در پیشرفت یا عدم پیشرفت می باشد.
در اینجا به مراحلی می پردازیم که از رسیدن به پلاتو جلوگیری می کنند:

ادامه دارد..

علت و راهکار توقف پیشرفت در تمرینات ورزشی بخش دوم

 

لینک مرتبط:

آموزش کامل بدنسازی اصولی و حرفه ای

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series

همراه با هدیه ویژه :آموزش بدنسازی با رونی کلمن

آموزش اختصاصی و مجزا هم برای مردان و هم برای زنان

کاملترین مجموعه آموزشی بدنسازی با استفاده از دستگاه های مختلف

تمامی مراحل آموزش توسط پزشکان تایید شده

و مدرس این مجموعه  نیز پزشک میباشد

ادامه مطلب آموزش کامل بدنسازی - ماهیچه ها و تناسب اندام

 




امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها  پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

  همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 478
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 10
تعداد اعضا تعداد اعضا : 359

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 398
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,443
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 6
بازدید کلی بازدید کلی : 10,591,236

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.119.253.2
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 208367 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 188463 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 169699 استاد کانگ در تخت جمشید
 بازدید : 146433 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 95349 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 69179 دانلود کليپ اجرای تیم ملی در مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ 2011
 بازدید : 55411 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 55119 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 53507 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 43665 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 43177 بهداشت دهان و دندان
 بازدید : 43009 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 40835 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 40433 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 36191 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 34739 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 34247 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 34225 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 28877 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 28293 دوازده اثر مثبت و شگفت انگیز ماساژ!
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 بهمن 1399 به نام لاغری، به کام مرگ - داروهای لاغری
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک