')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Skinak_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://pgsport.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

sharj

یکشنبه 17 تیر 1403

بدترین کفش ها برای پای شما

درباره ما
ورزشی کلیپ اخبار ،عكس، دانلود مقاله ورزشي - رزمي
آرم باشگاه فرهنگی ورزشی خلیج فارس کچوییه یک نشان ثبت شده است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد
امکانات جانبی
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاری:
این صفحه را به اشتراک بگذارید


SEO Reports for pgsport.ir
پيشنهاد وي‍‍‍ژه باشگاه آنلاين خليج فارس
جستجوگر پیشرفته سایت



دستگاه بدنسازی و تناسب اندام همه کاره ریووفلکس اکستریم
بدترین کفش ها برای پای شما

بدترین کفش ها برای پای شما

بدترین کفش ها برای پای شما
همه ما شنیده ایم که پا قلب دوم ماست ، کفش نامناسب می تواند عامل سردرد ، کمردرد ، درد مفاصل و بسیاری بیماری های دیگر شود ....

اشتباه 1 : پاشنه های خیلی بلند


هیلاری برنر ، سخنگوی جامعه سلامت پا در آمریکا می گوید :" پاشنه های خیلی بلند می توانند به هر چیزی از پیچ خوردن قوزک پا تا درد های مزمن ختم شوند". بیایید نگاهی دقیق تر به بلندی،مدل و ناراحتی های کفش های امروزی بیندازیم.
مشکل : برآمدگی پشت پا
بدترین کفش ها برای پای شما
اگر پاشنه ها خیلی بلند یا متوسط باشند فرقی نمی کند، این مدل به عنوان عامل برآمدگی دردناکی در پشت پاشنه پا شناخته می شود. این ماده سخت باعث بدشکل گرفتن استخوان می شود که برخی خانم ها آن را " برآمدگی پشت پا" نامیده اند. این فشار به تاول، برجستگی، آماس و حتی دردهایی در تاندون ختم می شود. یخ،ارتوتیکز(کفی طبی) و پد پاشنه به همراه کفش بهتر ممکن است باعث کاهش درد شوند. برآمدگی استخوانی دائمی است.
مشکل: وضیعت غیرطبیعی پا
بدترین کفش ها برای پای شما
پاشنه های خیلی بلند وضعیتی را به پاها تحمیل می کنند که فشار زیادی به سینه پا وارد می کند. این عضله حیاتی جائیست که ، استخوان های بلند کف پا وغضروف های دایره ای شکل و استخوان انگشت هابه هم می رسند. فشار زیاد ممکن است این استخوان ها یا رشته های عصبی دور آن ها را ملتهب کند. فشار مزمن به استخوان های پا ممکن است به ترک هایی مویی بینجامد.
راه حل: کفش های پاشنه کوتاه بپوشید
بدترین کفش ها برای پای شما
استفاده از کفش هایی با پاشنه کوتاه تر در جلوگیری از مشکلات استخوانی کف پا به شما کمک می کند. هرچه پاشنه کوتاهتر، وضعیت پایتان هم طبیعی تر خواهد شد. برنر انتخاب کفش هایی که پاشنه آن ها بیش تر از 2 اینچ نباشد را توصیه می کند و حتی آن ها هم باید با اعتدال پوشیده شوند.
مشکل: پیچ خوردگی قوزک پا
بدترین کفش ها برای پای شما
تمام پاشنه های بلند خطر پیچ خوردن قوزک پا را افزایش می دهند. شایع ترین مشکل، پیچ خوردگی جانبی است که زمانی رخ می دهد که پایتان به سمت بیرون برمی گردد. این باعث کشیده شدن بیش ازحد طبیعی رباط های قوزکتان می شود. پیچ خوردگی شدید ممکن است باعث پارگی رباط ها شود. قوزکی که پیچ خورده باید بی حرکت شود و ممکن است به درمان فیزیکی تا قسمت پاشنه احتیاج داشته باشد. خطر آرتروز به علت پیچ خوردگی یا ترک مویی قوزک پا بیشتر می شود.


اشتباه 2 : پاشنه های بلند و باریک

بدترین کفش ها برای پای شما
گرچه تمام پاشنه های بلند می توانند مشکل ایجاد کنند، پاشنه های بلند و باریک بسیار خطرناکند.برنر می گوید،" وزن روی یک قسمت متمرکز می شود که باعث می شود تلوتلو بخورید، مثل اینکه روی میله ای راه می روید." نتیجه این می شود که احتمال بیشتری دارد بلغزید و پایتان پیچ بخورد.
راه حل: پاشنه های قطورتر
پاشنه های درشت سطح بیشتری دارند و وزن شما را یکسان تر توزیع می کنند.این باعث می شود پایتان در مقایسه با پاشنه های نازک و باریک ثابت تر باشد. گرچه پاشنه های درشت همچنان به سینه پایتان فشار می آورند، خطر افتادن شما را با کم کردن تلوتلو خوردنتان کاهش می دهند.


اشتباه 3 : کفش های مسطح باله



برنر استفاده از این کفش های ظریف را به راه رفتن روی سطحی مقوایی تشبیه می کند. او می گوید،" هیچ پشتیبانی برای قوس پا وجود ندارد." که پا را از عملکرد مطلوب می اندازد و می تواند به مشکلاتی برای زانو،مفصل ران و پشت منجر شود. حفاظت نادرست از قوس پا به وضعیت دردناک پا که التهاب کف پا نام دارد می انجامد.
راه حل:استفاده از (کفی طبی)
بدترین کفش ها برای پای شما
اگر ظاهر کفش های مسطح باله را دوست دارید، گذاشتن چیزی در آن ها می تواند از درد های پا جلوگیری کند. و کفی های معمول قادرند از دردها و مشکلات پا بکاهند. متخصصان استفاده از (کفی طبی) را برای محافظت از انحنای پا و کاهش فشار بر نقاط حساس توصیه می کنند.


اشتباه 4 : دمپایی ابری

بدترین کفش ها برای پای شما
دمپایی ابری دارای کمترین ضریب محافظت است. وقتی پا بدون محافظ است،خطر فرو رفتن چیزی در پا یا جراحت های دیگر بیشتر است . افرادی که مبتلا به دیابت هستند نباید این کفش ها را بپوشند، زیرا بریدگی ها و خراش های ساده ممکن است به عوارض جدی منجر شوند. به علاوه بسیاری از دمپایی های ابری هیچ محافظتی برای قوس پا فراهم نمی کنند. مانند کفش های باله التهاب کف پا را بدتر می کنند و مشکلاتی برای زانو، مفصل ران و پشت ایجاد می کنند.
مشکل : التهاب کف پا

نواری از بافتی که plantar fascia نامیده می شود در کف پا امتداد می یابد. زمانی که راه می روید روی پاشنه کشیده می شود و با وجود انحنای مناسب پا بهترین عملکرد را دارد. پابرهنه راه رفتن و یا استفاده از کفش های سست و بدون محافظ برای قوس پا ممکن است plantar fascia را بیش از حد کشیده، پاره یا ملتهب کند. این مشکل شایع می تواند دردهای پاشنه شدیدی را در پی داشته باشد و استراحت دادن به پا فقط تسکینی موقتی را فراهم می کند.
گزینه بهتر: صندل های ورزشی

بدترین کفش ها برای پای شما
صندل های ورزشی مناسب یا دیگر کفش های سبک برای راه رفتن طراحی شده اند. کف ضخیم، پایتان را بالاتراز زمین و دور از تکه های مخروبه نگه می دارد. برنر اشاره می کند،" آن ها واقعا محافظ خوبی برای قوس پا دارند." تعدادی از این کفش ها مهر تایید از جامعه پزشکی درمانی آمریکا دارند.


اشتباه 5 : پاشنه های یک سره بزرگ

بدترین کفش ها برای پای شما

این کفش ها معمولا کف سفتی دارند.برنر می گوید، "عملکرد طبیعی پایتان را تحت تاثیر قرار می دهد، پایتان سعی می کند به سمت خاصی خم شود اما کفش مقابله می کند زیرا بسیار سفت است." اگر پاشنه کفش بسیار بالاتر از انگشت ها باشد؛ بر استخوان های کف پا فشار وارد می آورد.
گزینه بهتر : پاشنه های کوتاه تر
بدترین کفش ها برای پای شما
گرچه همچنان توصیه نمی شود، اما پاشنه های کوتاه تر، فشار کم تری نسبت به همتایانش روی پا وارد می آورد. به دنبال کفشی باشید که سطح آن موازی زمین باشد. باعث فشار کم تری بر سینه پا می شود. گرچه سطح سفت کف آن مانع حرکت طبیعی راه رفتن می شود.


اشتباه 6 : کفش های نوک دار

بدترین کفش ها برای پای شما
ممکن است شیک باشند، اما کفش های نوک دار تمام قسمت جلوی پایتان را تحت فشار می گذارند. پس از مدتی، می تواند به درد عصبی، پینه، تاول و انگشت ها ی خم منجر شود. حتی زیر ناخن های برخی خانم ها بر اثر فشار دائم کبود می شود.
مشکل : پینه
بدترین کفش ها برای پای شما
پینه توده دردناکی در کنار انگشت بزرگ پاست که ممکن است به خم شدن غیرطبیعی انگشت بینجامد. زمانی شکل می گیرد که بافت یا استخوان مفصل اصلی جا به جا شود. این موضوع بعد از سال ها فشار و حرکت غیرطبیعی اتفاق می افتد. کفش های نوکدار یکی از علل شایع هستند که شیوع پینه را در میان خانم ها موجب می شوند.
مشکل : بدشکلی انگشت ها
بدترین کفش ها برای پای شما
کفش های پاشنه بلند وزن زیادی از بدن را به سمت انگشت ها منتقل می کنند و سپس آن ها را به هم فشار می دهند. در طول زمان،نتیجه می تواند خم شدن انگشت ها، و شکل غیرطبیعی در مفصل انگشت ها باشد که تدریجا سفت می شود. در برخی موارد جراحی برای تسکین درد خم شدگی شدید انگشتان لازم است.این فشار می تواند بدشکلی های دیگری هم برای انگشتان ایجاد کند، به همراه سایش مداوم کفش که به میخچه های دردناک و برآمدگی استخوانی می انجامد.
راه حل : کفش های آزادتر
می توانید برای جلوگیری از خطرات کفش های نوک دار، کفش های آزادتری را انتخاب کنید.اگر این مدل برایتان جذاب نیست، به دنبال کفشی باشید که بالاتر از سطح انگشت هایتان قرار بگیرد. یک مدل سالم، نوک و کناره های انگشتان شما را آزار نمی دهد. همچنین برنر انتخاب کردن جنس لطیف تری را به جای چرم سفت توصیه می کند.


اشتباه 7 : کفش هایی با اندازه نامتناسب


از بین 10 نفر، 9 نفر از خانم ها کفش های بسیار تنگ می پوشند. عواقب آن عبارتند از : برآمدگی، تاول، پینه،میخچه و مشکلات دیگر. سایش دائمی می تواند مفاصل را آزار دهد و باعث ورم آن ها شود.تحقیقات نشان می دهند بسیاری از کودکان هم کفش هایی با اندازه نامتناسب می پوشند و در حالی که رشد می کنند، در معرض خطر ابتلا به بدشکلی پا قرار دارند.
راه حل: قبل از خریدن کفش های جدید، در انتهای روز و در حالی که سرپا هستید،اندازه دقیقی از طول و عرض پایتان بگیرید.برای پاهایی که بیش از حد معمول صاف اند یا انحنا دارند، آزمایشی توسط متخصص لازم است.این شرایط خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد. درمان های زودهنگام و استفاده از کفش مناسب در جلوگیری از پارگی مفاصل به شما کمک می کند.


گرایش آقایان
بدترین کفش ها برای پای شما
کفش های نوک دار مرز جنسیتی را پشت سر گذاشته اند.این مدل کفش همان خطرها را برای آقایان هم دارد، مانند خم شدن انگشتان، پینه ودرد. برای جلوگیری از این مشکلات، همیشه از کفش های آزاد استفاده کنید. در اداره یک جفت کفش کلاسیک آکسفوردی باعث افتخار شما نخواهد بود، بلکه پایتان از شما تشکر می کند.

مدل های مینیمالیستی

بدترین کفش ها برای پای شما
مدل های جدیدتر در عرصه کفش، مدل های ساده هستند. طوری طراحی شده اند که راه رفتن طبیعی و پابرهنه را تقلید کنند.برنر موافق نیست. او می گوید،" محافظی برای پاشنه یا انحنای پایتان و جلوگیری از ضربه وجود ندارد ." همچنین در برخی برند ها، انگشت ها از پنجه پا فاصله می گیرند و در وضیعت راه رفتن طبیعی دخالت می کنند.


کفش های ورزشی با کف ضخیم و پاشنه گرد

بدترین کفش ها برای پای شما

این کفش ها حرکت رو به جلوی شما را هنگامی که راه می روید آسانتر می کند.بنا به گفته برنر، این مدل به کاهش درد مفاصل کمک می کند. همچنین برای افرادی با بدشکلی خفیف پا مناسب است.گرچه او این کفش ها را برای افراد پیر و کسانی که محدودیت های درمانی دارند که تناسب و قوای عضلانی را تحت تاثیر قرار می دهد، توصیه نمی کند.


نکاتی برای انتخاب کفش بهتر
اگر می خواهید با پایتان به درستی راه بروید، برنر این 3 نکته را پیشنهاد می کند
مطمئن شوید که کفش در قسمت انگشتان تا می شود، اما زیاد منعطف نباشد.
مطمئن شوید که محافظ کافی برای پا وجود دارد
پاشنه ای درشت که کم تر از 2 اینچ باشد انتخاب کنید.


 





امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 1

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -یک تا هفده

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو 


  آموزش چهار طرفه تمامی فرم ها و اصطلاحات تکواندو یک تا هفده تگوک ها  پومسه ها
 

آموزش کامل تمام فرم های تکواندو -فرم 1 تا 17

 

  همراه با اجرای پومسه قهرمانان برتر ایرانی و کره ای در مسابقات مختلف جهانی


آموزش كامل  همراه با تلفظ اصطلاحات

فرم يك تا هفده

همراه با گارانتی تعویض  محصول


ادامه توضیحات و لینک های خرید کلیک کنید

بنر باشگاه خلیج فارس

باشگاه آنلاین خلیج فارس

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 478
کل نظرات کل نظرات : 323
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 82
تعداد اعضا تعداد اعضا : 359

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 2,941
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,579
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
بازدید کلی بازدید کلی : 10,701,777

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.143.22.217
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 208513 آموزش تصویری و فلسفه فرم های تکواندو - فرم یک تگوک ایل جانگ
 بازدید : 188637 افزایش قد و رشد مناسب - راه های افزایش قد به روش طبیعی
 بازدید : 169787 استاد کانگ در تخت جمشید
 بازدید : 148377 روش شش تکه کردن عضلات شکم
 بازدید : 95429 عکس های جالب تمرین ضربات پای کلاسیک استاد کانگ با هادی ساعی جدید
 بازدید : 69257 دانلود کليپ اجرای تیم ملی در مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ 2011
 بازدید : 55517 دانلود کلیپ دیدنی از صحنه های فوق العاده پارکور
 بازدید : 55229 بهترین ورزش برای دعوا در خیابان و دفاع از خود چیه؟
 بازدید : 53589 دانلود کلیپ تمرینات تیم ملی تکواندو (کیوروگی)
 بازدید : 43753 دانلود کلیپ حرکات آکروباتیک و زیبای ژیمناستیک - توسط یک نونهال
 بازدید : 43287 بهداشت دهان و دندان
 بازدید : 43115 مضرات نوشدن آب زیاد، 8 لیوان در روز
 بازدید : 40925 استاندارد های کثیف -در پی شکایت وزارت بهداشت از استاد حسین خیر اندیش
 بازدید : 40507 عکس -ضربات پا در تکواندو
 بازدید : 36279 کشش مفاصل و ماهیچه ها و تمرینات انعطاف پذیری
 بازدید : 34821 اين روغن چربي هاي شما را آب مي كند!
 بازدید : 34371 چگونه قدرت وسرعت خودرا به طور همزمان در ورزش افزایش دهیم؟
 بازدید : 34329 29 نکته کاربردی برای میارزین تکواندو
 بازدید : 28971 زیباترین ضربات در هنر های رزمی - تکواندو - عکس
 بازدید : 28407 دوازده اثر مثبت و شگفت انگیز ماساژ!
آخرین مطالب:
تاریخ : جمعه 03 بهمن 1399 به نام لاغری، به کام مرگ - داروهای لاغری
تاریخ : جمعه 28 خرداد 1395 کانال تلگرام فروشگاه تخصصی ورزش و سلامت - اکشن شاپ
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 جلوگیری از پیری زودرس - علت های زود پیر شدن و راز جوانی
تاریخ : پنجشنبه 24 دی 1394 مصاحه ابراهیم ابن علیان با روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 آموزش ماساژ بازتابی کف دست و پا +عکس
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394 ماساژ ضرورت است، نه تجمل
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394 مصاحبه عبادی مدیر باشگاه خلیج فارس در روزنامه خبر ورزشی
تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 مطلب مهم راجع به چای سبز
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 آشنایی با طبع مواد غذایی
تاریخ : یکشنبه 07 دی 1393 آشنایی با روغن ها
تاریخ : شنبه 01 آذر 1393 بهداشت دهان و دندان
تاریخ : سه شنبه 04 شهریور 1393 نتایج مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ -کره جنوبی
تاریخ : یکشنبه 26 مرداد 1393 نتایج مسابقات تکواندو هان مادانگ قهرمانی استان آقایان
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ورزش و سلامتی /جلوگیری از درد گردن و شانه با ورزش کوتاه
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393 نتایج نهمین دوره مسابقات قهرمانی آزاد هان مادانگ و قهرمانی تیم لنجان در پومسه ابداعی و تیم نمایش
تاریخ : سه شنبه 06 خرداد 1393 ایران قهرمان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا
تاریخ : سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 قرار دادهای میلیاردی فوتبال و پرداخت نکردن چندرغاز حقوق کشتی گیران
تاریخ : جمعه 19 اردیبهشت 1393 آموزش آمادگی برای مبارزه - آناتومی رزمی کار
تاریخ : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 6 حرکت مهم در مبارزه
تاریخ : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 راهبانی با شکم های برجسته اما خطرناک